We leven in een innovatieve en creatieve wereld. De wereld om ons heen verandert snel. De Innovatieve Meesters van Elferink & Kortier Advocaten houden de ontwikkelingen op onze vakgebieden voor u bij in deze databank.
Contracten
Elferink & Kortier Advocaten is uiteraard ook thuis in het algemeen contractenrecht (verbintenissenrecht). Wij ondersteunen onze cliënten bij een breed scala aan juridische vraagstukken rondom verbintenissen en overeenkomsten. Of het nu gaat om het opstellen, beoordelen of beëindigen van contracten, wij bieden deskundig advies. Wij hebben uitgebreide ervaring met algemene voorwaarden en diverse soorten overeenkomsten, zoals samenwerkingscontracten, overeenkomsten van opdracht, agentuurovereenkomsten en distributieovereenkomsten.
Het belang van goede afspraken
Daarnaast adviseren wij over specifieke bepalingen binnen contracten, waaronder intellectueel eigendom, ICT en privacy, evenals geheimhoudingsbepalingen in bijvoorbeeld arbeids- en inhuurovereenkomsten. Wij stellen ook meer complexe contracten op, zoals akten van overdracht, licentiecontracten, SaaS-contracten, exploitatieovereenkomsten (auteurscontracten), software-, onderhoud- en supportovereenkomsten, NDA's (geheimhoudingsovereenkomsten) en ontwikkelovereenkomsten.
Verder bieden wij advies over nakoming, ingebrekestellingen, verzuim, overmacht, aansprakelijkheid, opzegging of ontbinding en andere contractuele risico’s. Een goede overeenkomst voorafgaand aan een samenwerking biedt veel zekerheid. Samen met u zorgen wij dat de verplichtingen over en weer duidelijk, eenduidig en afdwingbaar zijn. En krijgt u onverhoopt toch gedoe met uw samenwerkingspartner? Dan helpen wij u bij het oplossen daarvan!
Lees de meest recente artikelen over Contracten
Er gebeurt weer het nodige in de wereld van IE, ICT, en privacy. Wat is er nieuw, en wat komt er aan?
Neemt u een IT-dienst af? Of biedt u er juist een aan? Dan is het goed om u te realiseren dat de wet vereist dat u tijdig moet klagen als de dienst een gebrek bevat.
De klachtplicht zorgt ervoor dat een leverancier niet onterecht lang moet wachten op eventuele klachten over bijvoorbeeld softwarefouten, systeemstoringen of gebrekkige dienstverlening. De afnemer van software of een IT-dienst moet na ontdekking binnen redelijke termijn klagen over deze problemen, anders schendt hij zijn klachtplicht. En wat als hij dat niet doet? Daarover gaat deze blog.